Friday, February 20, 2009

Public Figure Eps. 4

Dipendekkan cerita, lepas tu kitorang balik rumah macam biasa. Acap macam biasa, lepak kat rumah aku. Memang macam tu pun. Nanti petang baru bapak dia ambil. Rumah kitorang dekat je. Lagipun, kat rumah aku tu bukannya ade orang. Cuma ade Ilya tu je. Boring betul kalau duduk sorang-sorang. Tengok telenovela Sepanyol..Urh..Ataupun main PS2 yang da banyak kali aku menang tu. Adik aku ade pun macam tak de je. Dia tu asyik nak buat kerja sendiri je.
"Sedapnye mee yang mak kau masak ni. Tapi macam aku kenal rasa sambal ni. Macam sambal Kak Ani yang berjual kat simpang tiga tu." Acap tegur aku mase dia makan petang tu.
"Rajinnya mak aku nak masak. Mak aku memang beli mee ni dekat Kak Ani pun." Aku membalas selamba. Kitorang ni memang 'open'.
"Oohh..." Acap muncung.
"Oi, beb. Aku ingat aku nak buat bussiness la. Nak buat duit lebih. Sekarang ni aku asyik pokai je." terus terang aku cakap, sekarang ni duit dalam dompet aku ade RM7 je!
"Bussiness ape?" Ish, budak ni. Mulut penuh pun nak cakap. Tempias air liur pulak tu.
"Ntah la...Aku pun tak tahu..Nanti la aku fikir." Seriously, tak ade idea. Dengan kepale aku yang tengah sesak dengan formula-formula mathematics tu, aku memang tak boleh berfikir. (sebab aku tengah buat homework math)
"Jual note ok tak?" Acap bagi cadangan.
"Kau ingat aku ni rajin sangat nak salin nota?" Aku ni memang pemalas pun. Eh, tak pe la. Sekurang-kurangnya aku mengaku.
"Kita mintak la Kimo supply note. Kita jadi tukang edar je la." Erm..idea tu, boleh dipertimbangkan.
"Ok! Aku setuju." Oit! Tak pertimbangkan, terus setuju?
Bersambung...

No comments:

Post a Comment